сряда, 28 ноември 2012 г.

Ние или те?

Posted on 11:02 by Стоян Стойчев Вълчев

Манифест от преди 100 години на цар Фердинанд
 На 27.11.2012г. написах една статия, в която излагах размишленията си върху това до къде е стигнало човечеството и как ние дори сме задминали представата на хората от преди 100 години за това как би изглеждал живота през 2012 г. Като цяло всичко е положително. Във високотехнологичната ера всичко, като че ли ни идва наготово. Оп, как се пише "наготово"? "На готово", "на-готово" или "наготово"? Чакайте ще проверя в Гугъл...а ето "наготово". Това, значи ли че съм по-глупав, от онези преди 100 години или просто съм по-мързелив? Това наготово - както и да е, но примерно кажи-речи съм го проверявал към 10 пъти докато ми влезе в съзнанието. За мен това е дреболия. Не ми се налага да го знам, защото винаги мога да го проверя, а едно време не е било така. Тогава хората са попивали всичко защото са имали един шанс да се ограмотят и обикновенно са се вкопчвали за него - тогава знанието действително е било по-ценно от златото. Е значи, ли че съм по-глуповат от онези живяли 4 поколения преди мен? Все пак на тях, ако им попадне айфон вероятно биха го използвали да си подпрат трикраката маса. Биха изхвърлили компютъра, на който пиша това и вашия, на който ми четете размислите, защото реално това устройство нито мели брашно, нито пече хляб. А дали Бойко Борисов е по-добър политик от цар Фердинанд? Дали мисли повече за благоденствието на българските граждани? Единия е водил Балканската война, а другия война за газопроводи и ядрени електроцентрали. Е предполагам, че никога няма да имаме конкретен и еднозначен отговор на моят въпрос - ние или те? Но пък е добре да се замислим, ей така за една минутка, какво е било и какво е сега, и да си спомняме за хората преди нас най-вече с уважение, защото благодарение на тях, аз дращя по клавиатурата, а вие зяпате монитора и четете странните ми слова.

No Response to "Ние или те?"

Leave A Reply