понеделник, 22 ноември 2010 г.

Максим Бехар за новите медии и съвършено новия PR.




Максим Бехар започна дискусията си със студентите и преподавателите от катедра „Журналистика и масови комуникации” на ШУ , със своето виждане за функцията, ползата и бъдещето на социалните мрежи. Според него печатните медии са си отишли при наличието на facebook като „гигантска машина за комуникация”. „Във facebook всички са журналисти.” казва още г-н Бехар. Всеки публикува информация и изказва мнение, при което моментално иззема функциите на един журналист. Социалните мрежи са най-успешните медии, тъй като аудиторията е огромна, информацията е от всякакво естество и всеки може да достигне до нея, пестейки от време, средства и усилие. Реалния свят започва да протича в социалните мрежи, според г-н Бехар, защото можем да говорим днес 1 час с някого или да му разкажем нещо, да дискутираме нещо, но може да го направим за по-дълго време с много по-интересни или различни личности във facebook примерно. С това обаче коренно се променя и начина на работа за една PR агенция. Информацията във виртуалното пространство се разпространява страшно бързо, затова и съответните агенции трябва да реагират по-бързо, трябва да се преустроят. Г-н Бехар също така посочи своите теории за успешен PR изобразявайки ги във формата на 2 пирамиди.


Според Макси Бехар, успешният PR се ръководи от опитът, полседван от клиентите, като на първо мясвто той поставя печалбата, тъй като без печалба няма как да се осигурят комфортното работно място с всички удобства и добрата заплата, от която зависи амбицията на екипа и продуктивността му, както и набавянето на всички средства свързани с нови технологии за улесняването и скороста на работата. За успешен PR професионализмът, във втората пирамида, има едва 10% значение, тъй като според г-н Бехар, важни за работата на един PR са най-вече детайлите.
В краят на дискусията г-н Бехар отбеляза, че едно от най-важните качества, които човек трябва да притежава, за да си върши качествено работата е самочувствието. Човек трябва да има самочувствието, че може да се справи с поставената задача не само добре, а най-добре, независимо с какво се занимава.
Скъпи читатели имайте самочувствие, бъдете отдадени на работата си, трупайте опит и вървете устремено напред!