четвъртък, 11 ноември 2010 г.

Стихотворения и накладки

Posted on 12:13 by Десислав Малинов

Онзи ден една приятелка ме попита дали не знам някой стихотворение от онези, които съм учил наизуст като дете. Отговорът ми разбира се, беше категорично и безпощадно НЕ! Тя ми се изсмя и започна да рецитира стихчета от неиното детство. Тогава аз се замислих и в главата ми изплуваха единствено „Бяла спретната къщурка” и... дотам.
След тази нелепа ситуация реших да проверя дали само аз съм изтрил от паметта си стихчетата от ученическите си години. Започнах да разпитвм приятелите си и се оказа, че те също като мен имат няколко неясни и доста размити спомена и толкова. За сметка на това момичетата, на които зададах същия въпрос с лекота ми изрецитираха по няколко стиха. Да аз съм забравил лигавите стихотворенията от детинство, но с лекота мога и знам как да си сменя накладките на колата или пък да изредя световните шампиони по формула 1 от 1999 насам (просто защото от тогава съзнателно и целенасочено следя надпреварата). Немога да изпея „у дома часовник трака...” но мога да изброя шампионите от световните първенства по футбол. Непомня текстове от рода на „Ех бре, че е Ванко, страшен забраванко!”, но с лекота мога да изчисля колко километра мога да измина с 20лева бензин.
Явно ние мъжете сме устроени така, да мислим по-прагматично от жените.Просто не си товарим мозъка с излишна информация. Класифицираме информацията и излишната я изтриваме. Предпочитаме да мислим за много по-важни неща, като грижите за колата и разбира се спорт. Ако не вярвате направете си същия опит. Попитайте Вашите познати помнят ли детски стихчета, ако ви кажат не, попитайте ги дали помнят състава на България от световното в САЩ ’94. Обзалагам се че 95% от мъжете ще изрецитират „зайченцето бяло” до средата, но за сметка на това ще Ви изредят с пълна точност не само състава но и резервите от лятото на ‘94г.
А ако и Вие не помните тези произведения със съмнително интелектуална стойност, няма страшно отворете си една бира, пуснете си мача и се благодарете, че знаете как да си смените накладките на колата.

No Response to "Стихотворения и накладки"

Leave A Reply