вторник, 9 ноември 2010 г.

Изрази се с късметче

Posted on 17:02 by Стоян Стойчев Вълчев


Днес след като се прибрах от лекции влязох във Фейсбук за да видя, какви ги вършат приятелите ми. Все пак не мога да си комуникирам постоянно с всички за това следя духовното и физическото им развитие в социалната мрежа(на теб който четеш това, също ти следя развитието!). И така разглеждайки, какво приятелите ми си публикуват респективно ги вълнува, ми направи впечатление, че масата от младите хора изразяват чувствата си чрез късметчета или песни.
Какво имам в предвид - момичето Х си е изтеглило "той иска да те целуне" в отговор на късмета е написано "и аз искам". Това събуди някой въпроси у мен, с които сега смятам да ви занимая. Какво кара човекът Х да си играе да тегли късметче, като може да си напише "Аз искам да те целуна"? Дали речникът и е прекалено беден за да изрази сама чувствата си? Лично аз се съмнявам все пак ходи на училище, а там се предполага че трябва да учи поне 4-5 часа седмично български език. За да не се ограничавам само с това ще дам още един пример - момчето Y което също е в ученическа възраст си е изтеглил късметче "вече не пия, причината е да помня като си прекарвам добре" и коментара му е "за мен са го писали това".
Какво спира въпросния Y да си напише "спирам алкохола искам да помня кога съм се забавлявал"? Защо моите приятели Х и Y не се изразяват със собствени думи а, използват чуждите? Защо повечето младежи особено ако са под 18 не използват собствени думи а, "джуркат" късметчета по цял ден? Вероятно причината е в бедния речник на подрастващите. А как може да се обогати речника на младите хора? Разбира се с учене. За да знаеш и можеш трябва да учиш друг вариант няма. И тук ще засегна една много актуална тема, а именно тази за късата ваканция на учениците. Всъщност по-дълга съвсем не им е нужна, понеже масата (не всички, но мнозинството) не умеят да изразяват себе си и използват чужди думи за да го правят. За да се научат да се изразяват по-добре, учениците трябва да ходят на училище, за да са по-знаещи и по-можещи. И понеже на политиците им трябва прост народ за да бъде лесно манипулируем, вие приятели мой учете за да не могат да ви правят на глупаци и да ви лъжат алчни политици, които се опитват да се възползват вас. За да имате собсвено мнение е нужно да имате приличен набор от знания, а когато натрупате тези знания, съвсем няма да ви е проблем да си напишете във Фейсбук "целуни ме", "обичам те" или "мога да разчитам само на Z". И когато субекта на чувствата ви прочете това, ще му стане много приятно, защото ще знае, че е писано специално за него и е от сърце. Така че учете, дори да не сте ученици вземете и прочетете някоя книга - оказва се че не хапят.

1 Response to "Изрази се с късметче"

.
gravatar
Анонимен Says....

за жалост всяко следващо поколение ще става по зле и ще върви все по-надолу

Leave A Reply